Saturday, June 19, 2010

D.I.Y : VVIP gift part 2



Cara2 membuat nyer :

1) Transparent Box:
Aku gune transparent paper (ala...plastik yang dolu2 gune utk buat folio tuh..)
untuk buat box.
Since, template yang aku browse kt tenet xngam ngan
aku nyer holder,maka terpakse la aku buat calculation skit.
(Giler xde keje kan, nak buat gift utk kawen pun kene buat kire2..)
Pas da dpt saiz utk box tuh, boleh la lukis cantik2.
(Dengan kepakaran cik aishah dlm ACAD,
box tu siap di lukis ngan cantik n accurate nyer...
huhu...siap gune ACAD lg, tak tahan...muahah.. ;-)
pastu lekat (gune pita pelekat je la jgn gune gam plak)
kat plastic and gunting. pastu lipat ikut line last sekali br gam..
:
:
:
:
So, ni la box nyer


2) Bunga2 chenta:
gubahan yang aku buat utk C.H nih,
xde la hebat mane pun..Ok ok je..
:
:
:
So, ni la bunga2 nyer

3) Pastu lekat kan ribbon kain kat keliling C.H tuh
4) Then, lekat kan bunga yg da siap di gubah td kat C.H tu plak..
5) Pastu plak, ikat reben dan lekat di sebalik bunga td..
6) Masuk kan candle n gam ke dlm C.H
(Takut terbalik kan)
7) Last sekali ikat reben kat box yg da di mskkn
decorated C.H tadi...
Tada..Dah siap..yeaha.....


Sangat gembira sbb dapat siap kan gift nih.
100% handmade tau dicampur dengan kasih sayang..hahha..
(sabor je la kepada yang mmbace yek...sbb xpenah buat benda2 cmni kan,
tu yang terlebey hepi)
k la, tu je la yang boley aku share kan..
Harap2 ade yang dpt benefit dr post aku kali nih..
~~ Sharing Is Caring ~~

No comments:

Post a Comment