Sunday, June 20, 2010

D.I.Y: VVIP Gift Part 1


phew... baru ade mase nak menulis pasal VVIP gift yang aku buat nih
spesel utk my VVIP a.k.a guest yang dtg utk reception nnti..
Sejak2 aku nak kawen nih, aku adalah pengunjung setia SSF kat jalan TAR tuh..
disebabkan selalu sangat dtg kt SSF nih dan terpikat ngan satu candle holder nih
(ehheh...sangat suker sebab kaler purple sebenarnyer..) maka datang la idea
nak buat decorated candle holder nih..

xde spesel sngt gift tuh pun, tapi disebabkan ia adalah air tangan pengantin, adelah spesel nyer sikit kot (wuahaha.....ade unsur2 perasan di ayat tersebut yekk... )
So, utk make sure mission blog ni wujud tercapai (ape mission blog nih yek...erm...sharing the idea and knowledge kot...) dengan berbesar ati nyer aku nak share ngan korang, care nak buat nyer..

Bahan2 (ceh..macam nak masak pun ade..)

1) Of kos la candle holder kaler purple ye kengkawn.
2) transparent paper utk buat box
(huhu..ade ke memula aku beli kat kinokuniya..bpk mahal..
bek beli kat mydin.al maklumla bajet ciput je kan)
3) Gam cap UHU & Glue Gun Made in China
4) 2 type of ribbon (satu utk candle holder, satu utk ikat kat box)
5) Bunga-bunga chenta
6) Gunting, pelekat

ni la gambar candle holder yang aku suker tuh..
kaler putih pun ade, tapi kurang mengancam kan..

Bunge

Untuk post kali nih, I will explain briefly how to do this gift.
Memule, kene buat kotak dulu la... then, kene gubah (gubah ke perkataan yang sesuai..huhu..belasah je la yek) bunga, lepas tuh lekat kan ribbon and ikat ribbon, tuk letak kat candle holder tuh, pastu lekat bunga yg da digubah td kat candle holder tuh..
pastu gam candle kat bks tuh, masukkan dlm box and lastly ikat la ribbon chantek2 yek..

1 comment:

  1. dear..if u dont mind bole share price candle holder tu kat ssf?y pepel tu..canthekk :)

    ReplyDelete